Mutlu Ökegil

“Her şeyin başı sağlık, onu kaybetmeden değerini bilelim ve kendimize çok çok iyi bakalım.”

 Mutlu Ökegil, kendisini ilk gördüğüm andan itibaren, pozitif enerjisi ve güler yüzüyle bana sporu sevdiren sevgili hocam ve arkadaşım. İşine aşık ve sevdiği bir çok alanı işiyle birleştiren bir yapıya sahip. Kendisiyle spor ve beslenme üzerine sohbet ettik. Ciddi bir muhabir edasıyla sorularımızı yönelttik. Sağolsun bizleri kırmadı ve hepsini yanıtladı. J

 

Funda Taşdemir : Sizi tanıyabilir miyiz?

Mutlu Ökegil :  Merhaba ben Mutlu Ökegil. İstanbul doğumluyum. Gıda Mühendisliği ve Spor Yöneticiliği mezunuyum. Pilates, Fitness ve Grup ders koçluğu yapıyorum. Şuan Free Lance Antrenör olarak çalışmaktayım.

FT : Spor neden hayatımızda olmalı?

MÖ :  Spor hem psikolojik, hem fiziksel hem de rekreasyon faaliyetleri açısından, hayatımızda olmalıdır. Çünkü spor yaptığımızda vücudumuz, dopamin ve endorfin hormonları salgılar ve bu  hormonlar bizi mutlu eder, psikolojimizi doğrudan etkiler. Fiziksel olarak; düzenli spor yapmak kas kuvvetimizin,  dayanıklılığımızın artmasını ve böylece daha sağlıklı olmamızı sağlar. Spor yapmak boş vakitlerimizi doldurmanın en faydalı yoludur. Özellikle gelişme çağındaki gençlerin kötü alışkanlıklardan uzak kalması için takım sporları yapması ve sağlıklı bir vücuda sahip olmaları açısından çok yararlıdır.

FT : Pilates, Fitness ve Zumba eğitmenliği yapıyorsunuz. Bize kısaca bu sporların faydalarından bahsedebilir misiniz?

MÖ : Tabiki, zevkle 🙂

Pilates’in faydaları;

Uzun ve fit bir görünüme, güçlü bir gövdeye sahip olmamızı sağlar. Güçlendirilmesi son derece önemli olan dengeleyici kaslar, pilates ile çalıştırılabilir ve güçlendirilebilirler. Ayrıca pilates, vücudumuz hakkındaki farkındalığımızı ve denge kabiliyetimizi arttırır. Zihin için faydalıdır. Stres ve gerginliğimizi azaltır. Joseph Pilates’ in de vurguladığı gibi “Vücudu şekillendiren zihnin kendisidir.”

En önemlisi de core bölgemizin gücünü üst seviyede hissedeceğimiz ve kullanacağımız bir antrenman çeşididir. Postür ve duruş bozuklukları için yapılabilecek en iyi egzersizdir.

Fitness yapmanın faydaları;

Haftada en az 2 kere yapılan fitness antremanları kalp ritmimizin düzene girmesini, böylece kalbimizin daha güçlü ve sağlıklı olmasını sağlar. Tansiyon, kolestrol gibi sorunlarımızı minimize eder. Doğru beslenme ile birlikte yapılan fitness antrenmanları sağlıklı bir şekilde kilo kaybetmemizi sağlar. Metabolizmamız hızlanır, kemiklerimiz güçlenir. Gece uykularımızın düzene girmesine yardımcı olur.

Zumbanın faydaları;

Zumba; genel kanının aksine sadece dans değil, koreografi eşliğinde yapılan bir fitness egzersizidir. Zumba yapmak stresi azaltır, yağ yakımı ve kilo verme konusunda etkilidir. Koordinasyonu geliştirir.

FT :  Sağlıklı beslenme ve spor birbiriyle ilişkili konular. Sağlıklı beslenme konusunda neler söylemek istersiniz?

MÖ :  Çok doğru bir tanımlama yaptınız. “Sağlıklı Beslenme” asla diyete bağlı yaşam değil. Sağlıklı beslenmeyi yaşam tarzı haline getirmek; işte işin özü burada saklı, bunu hayatımızda ne kadar oturtabilirsek sağlığımız o denli yerinde olur.

Annem ben çocukken yemek saatleri arasında hep bir şeyler verirdi bana; ya bir salatalık ya bir elma. Ara öğün bizim çocukluğumuzda pek bilinen bir şey değildi, ama annem sayesinde ben ara öğünlerle büyüdüm. Annemin sağlıklı beslenme alışkanlıklarıma katkısı büyüktür. Sporla sağlıklı beslenme bir arada olduğunda %100 sonuç demek. Sadece spor asla yeterli değil, beslenme bu işin %70-80 i. Hangi sporu yaparsak yapalım doğru beslenmezsek hedefimize ulaşamayız.

FT  :  Sağlıklı bir yaşam için haftada kaç gün, kaç saat ve hangi sporların yapılmasını önerirsiniz?

MÖ :  Sağlıklı bir yaşam için ve düzenli spor yapıyorum diyebilmek için haftada 3 gün minimum 30 dakika egzersiz yapmak gerekir. Ağırlık antrenmanı yapanlar için konvansiyonel çalışma tarzlarında haftada 3-4 gün egzersiz, kilo vermek isteyenler için 4-6 egzersiz ve dayanıklılık sporcularında yoğunluğa bağlı olarak 5-6 egzersiz yapmak doğru olacaktır.

Haftanın her günü ağır sporlar yapmak vücudumuzu yıpratacağı için toparlanmayı zorlaştıracak ve beklediğimiz gelişme olmayacaktır.

Yapılan bilimsel araştırmalara göre;

65 yaşın altındaki sağlıklı bireyler için,

Haftada 5 gün orta şiddetli, 30 dakika veya haftada 3 gün yüksek şiddetli 20 dakika kardiyo çalışması;

Haftada 2 gün 8-10 egzersizden oluşan 12 tekrar sayılı kuvvet çalışması önerilmektedir.

Orta şiddetli kardiyo çalışmaları kalp atım seviyemizi yükseltecek, terlememizi sağlayacak ancak hala konuşabileceğimiz yoğunluktaki çalışmalardır.

Kilo verme programlarında süre 60 dakikadan 90 dakikaya kadar çıkabilmektedir.

Tavsiye edilen 30 dakikalık çalışmalar sağlıklı bireyler için sağlıklarını korumak ve kronik hastalık risklerini azaltmaya yönelik verilmiş ortalama bir süredir.

FT : Yoğun iş temposunda ve kapalı alanlarda çalışanlar için rahatlama önerileriniz var mı?

MÖ : Gün içinde verilen aralarda kısacık bile olsa mutlaka temiz hava alınmalı; iş sonrasında ise yoga, meditasyon ve pilates gibi hem ruhlarını hem de kaslarını rahatlatacak egzersizler yapmalarını tavsiye ederim.

Herkesin ilgi alanları farklı tabi, mutlu hissettiği alanlar farklı; bu yüzden bizi ne mutlu ediyorsa onu yapmak en rahatlatıcı şey olacaktır 🙂

 

FT : Enerjik ve pozitif özelliklerinizle dikkat çekiyorsunuz. Hayatı nasıl yaşayanlardansınız?

MÖ: Çok teşekkür ederim 🙂 Hayat her gün aynı değil; bazen şanssızlıklar yaşıyoruz, bazen küçücük şeylerden mutlu oluyoruz. Önemli olan ne yaşarsak yaşayalım payımıza düşeni alabilmek; ondan ders çıkarmak, hayatıma kattıkları için teşekkür etmek…

Hayatı iş ve özel olarak ayırırsak işi fazla disiplinli, özeli de özgürce yaşamak gibi bir yapım var. İşimi çok seviyorum ve başta sevdiklerim olmak üzere hayatımda her şeye çok değer veriyor ve sıkı sıkı tutunuyorum. Hayat enerjim buradan geliyor 🙂

 

FT : Kurumlar son dönemlerde, kurum içerisinde çeşitli spor etkinliklerine yer veriyor. Bu konuda sizin yürüttüğünüz çalışmalar var mı?

MÖ  :  Evet, Türkiye’de artık herkesin spor faaliyetleri açısından hem birey olarak hem de firma bazında daha bilinçli olduğunu görüyoruz ve bu çok mutlu edici bir şey. Benim de böyle projelerim yakında olacak.

 

FT : Belirttiğimiz 5 farklı kelime size ne ifade ediyor?

MÖ : Hayat : Bize bahşedilen bir şans iyi değerlendirmek ve tadını çıkarmak gerek.

Kalite : Her alanda, her konuda olmazsa olmazım.

Pilates : İşim, aşkım, her şeyim.

Enerji : İçten gelen bir şey, bence bazı insanlarda biraz fazlaca var, benim gibi 🙂

İnsan :  Bütün her şeyin kilit noktası, ne kadar değerli ve ne kadar mükemmel bir makineyiz. Değerimizin farkında olmalıyız.

 

FT : Bu keyifli röportaj için teşekkür ederiz. Aktarmak istediğiniz konu başlıkları varsa onları da alarak röportajımızı toparlayabiliriz.

MÖ: Ben teşekkür ederim, karşımda böyle canlı ve pozitif güzel bir bayan olunca enerjisi röportaja da yansıdı.

Eklemek istediğim şu; her şeyin başı sağlık, onu kaybetmeden değerini bilelim ve kendimize çok çok iyi bakalım. Sevgiler 🙂

 

Mutlu ÖKEGİL

Personal Trainer- Pilates Trainer

Fitness Coach – Zumba Fitness Instructor