FT Line Ajans Başkanı Taşdemir, Sosyal Medyanın Halkla İlişkiler ve Tanıtımda Ağırlığının Arttığını Söyledi
“Teknoloji, markaları dijital PR ile tanıştırdı”
- FT Line olarak sektördeki faaliyetlerinizi paylaşır mısınız?
FT Line Ajans, İletişim ve Danışmanlık firması olarak kurumlara, Kurumsal İletişim ve Marka Danışmanlığı buna bağlı olarak Dijital PR ve Sosyal Medya Yönetimi Hizmeti, Creative Tasarım Çalışmaları, Kurumsal Organizasyonlar ve yine kurum ihtiyacına bağlı olarak değerli eğitmenlerimiz nezdinde kurumsal eğitim hizmeti vermekteyiz. www.ftline.com.tr web sayfamız. Ürün ve hizmetlerimizi daha detaylı da inceleyebilirsiniz.
- Sektörde bir yılını deviren bir firma olarak 2015 yılını nasıl geçirdiniz? (müşteri portföyü – hizmetler ağı vb.) 2015 yılında hayata geçirdiğiniz proje ve çalışmalardan bahseder misiniz?
FT Line Ajans ve İletişim, 14 yıllık bir sektör tecrübesinin sonrasında, kurum nezdinde yoluna değerli müşterileri ve çözüm ortaklarıyla başladı. Otomotiv, Enerji, Makine, Estetik, Medikal, Hizmet, Yapı ve Kamu sektörü gibi birbirinden farklı alanlarda faaliyet gösteren müşteri portföyümüz yer alıyor. Bazı dernek ve platformlarla da çalışmalarımızı yürütmekteyiz.
2015 yılı bizler için oldukça önemliydi. Önümüze koyduğumuz bir yol haritamız ve yıl sonunda ulaşmamız gereken hedeflerimiz vardı. Verimli bir çalışma sürecinin sonunda bu hedeflerimizi gerçekleştirdiğimizi görünce 2016 yılına daha da farklı hedefler ekleyerek ilerliyoruz.
FT Line ekibi olarak arkasında durduğumuz iki konu var. “İyi niyet” ve “Güven”. Müşteri memnuniyeti’ nin de bu iki temel konudan oluştuğunu düşünüyoruz. Müşterilerimizle kurduğumuz doğru sinerjiyle 2015 yılında, oldukça başarılı projelere imza attık ve devam etmekte olan projelerimiz de var. Sosyal Sorumluluk, çalıştaylar ve sektörel projelendirme adına güzel ve keyifli çalışmalar gerçekleştirdik.
Bu çalışmalardan, “Hatıra Ormanı Açılışı” projesi ve “Akıllı Kentler” projeleri, içinde yer almaktan büyük keyif duyduğumuz organizasyonlar arasında yer alıyor.
2016 yılı içerisinde de yeni projelerimiz olacak. Onları da netleştirdiğimizde sizlerle paylaşacağız.
- 2016 yılında hedeflediğiniz çalışmalardan ve geçtiğimiz sene tecrübe ettiğiniz durumlar karşısında 2016’da sizleri nelerin beklediğini düşünüyor musunuz?
2016 yılı 2015’e göre daha rahat geçirebileceğimizi düşündüğümüz bir yıl. Hizmet alanlarımızda müşteri beklentilerine hızlı çözümler getirebilmek önemli. Bu konuyu önemsiyoruz ve yine bu konuda önemli çalışmalarımız olacak. Sektörün sorunlarını biliyor, sektörde ne şekilde yol alabileceğimizi deneyimlediğimiz için hızlı çözümlerle müşteri iletişimini en iyi şekilde sağlamaya çalışıyoruz. Hizmet vermekte olduğumuz alanlarımız belli, her yeni dönemde kendimizi geliştirmemiz ve zaman zaman yenilememiz gereken alanlar. Bu konuda bize katkısı olabilecek her çalışmanın içerisinde yer almaya özen gösteriyoruz.
- Tüm sektörleri ve çalıştığınız sektörleri göz önüne aldığınızda firmalar ve markalar kurumsallık ve reklam konularına yeterince özen gösteriyor mu?
Bu soruyu birkaç yıl önce sormuş olsaydınız hiç düşünmeden size maalesef önem verilmiyor diyebilirdim. Ama son üç yıldır gözlemim şu ki, küçük orta büyük fark etmiyor, reklam artık firmaların en önemli konu başlıkları arasında. Dikkat edin, öncesinde firma ajans ya da temsilcilerine nasıl ulaşacağınızı bilmezken artık firmaların oturmuş bir Pazarlama ve Kurumsal İletişim Bölümleri mevcut. Bu süreç, Türkiye’ de gün geçtikçe yaygınlaşmaya başlıyor. Ardından teknoloji kullanımının en yaygın olduğu bir süreci yaşıyoruz. Bu süreç bizi Kurumsal İletişim, Dijital PR, Pazarlama gibi kavramlarla tanıştırdı. Artık markalar aktif Online PR mecralarının içerisinde yer almaya başladı. Sosyal Medya Yönetimi, bireysel kullanımın ötesinde, yoğun bir şekilde kurumsalda da tercih ediliyor. Son bir yılda, Dijital PR Ajanslarında ciddi bir artış söz konusu. Bunlar, güzel gelişmeler. Bu da gösteriyor ki artık firmalar reklam ve tanıtıma oldukça önem veriyor.
- Sizce ajans, iletişim ve danışmanlık sektöründe Türkiye dünyanın neresinde?
Ajans, İletişim ve Danışmanlık alanları son 10 yıldır Türkiye’ de konuşulmaya başlandı ve son beş yıldır da Türkiye’ de önemli bir yere sahip. Kurumlar, oluşturacakları marka stratejilerinin öneminin artık farkındalar. Kurumların marka devamlılıkları için oluşturduğu stratejileri ve bütçeleri var.
Kurumlar ve markalar, uluslararası platformda yer alabilmek ve rekabet etmek istiyorlarsa, dünya trendlerini de takip etmek, kurumlar için kaçınılmaz hale geliyor. Bu konuda kendimizi sürekli geliştirmeli ve dönemsel olarak yenileyebilmeyiz. Türkiye bu konuda oldukça bilinçli ilerliyor.
- Sektörde yaşadığınız en önemli sorunlar nedir? Çözüm önerilerinizi anlatabilir misiniz?
Sektörümüzde yaşanan sorunlardan öte ben özellikle müşterilerimizin en çok sıkıntı yaşadığı konunun altını çizeyim. Hizmet sektöründe, piyasada çok farklı fiyat parametreleri yer alıyor. Hizmet segmentinin standart bir çerçevesi olmadığı için, müşteri birbirinden farklı fiyat teklifleriyle karşı karşıya gelebiliyor. Bu yüzden, hizmet sektöründe talepte bulunan kurumların ihtiyaçlarını çok iyi saptaması ve hizmet alacağı kalem ile kurumun bu konudaki bilgi birikimi, tecrübesi ve donanımını en iyi şekilde değerlendirmesi gerekiyor.
- Eklemek istedikleriniz..
Faaliyet alanlarımız arasında uzmanlık alanımızın olmadığını düşündüğümüz hiç bir iş kolu yer almıyor. Marka temsilcilerimizle, belirttiğimiz gibi çok güzel ve keyifli projeler yürütüyoruz. Aralarında farklı bir çok sektör gruplarını görmek mümkün. Firma bazında, küçük, orta ya da büyük gibi bir sınıflandırmamız da bulunmamaktadır. Burada en dikkat etmeye çalıştığımız konu, kurumsal çizgimizden uzaklaşmadan çalışmalarımızı, zamanında ve istenilen kalitede teslimidir.
FT Line Ajans & İletişim ailesi olarak, sizlere bu keyifli söyleşi için çok teşekkür ederiz.
Funda Taşdemir
FT Line Ajans, İletişim ve Danışmanlık Hizmetleri
İletişim Uzmanı